GGZ Noord-Holland-Noord heeft zorg op afstand mogelijk gemaakt met ‘telezorg’. Een programma waarmee de client vanuit huis contact kunt leggen met hun GGZ-hulpverlener, maar ook met een familielid of lotgenoot. Beeldschermcontact dus.
Het Telezorg Helpdesk team van I-ConnecT biedt technische ondersteuning voor GGZ-cliënten die een Vicasa telezorgscherm /Ipad of app (eigen apparaat) in huis hebben.
Het werk van ons Telezorg Helpdesk team bestaat uit het beantwoorden van de telefoon waarbij technische ondersteuning wordt geboden bij het gebruik van de telezorgschermen en -software. In het team worden de schermplaatsingen bij GGZ-cliënten besproken, daarbij is het soms nodig om service-aan-huis te leveren omdat de technische problemen telefonisch niet kunnen worden opgelost. Een klein team met auto plaatst de schermen bij cliënten thuis, het werkgebied loopt van Heiloo tot Den Helder en het eiland Texel. Inmiddels maken meer dan 1000 GGZ clienten gebruik van Telezorg.
